拙火經驗與蛻變 新加坡人(生機飲食老師)

 

Kundalini has always been a book concept to me. My only understanding of it never transcended beyond the pages of words written by Yoga Gurus/Masters. In modern society, especially in our city of Singapore, Kundalini is definitely not a

house hold term.

我對拙火的概念總是從書中得知的。僅有的認知不外乎得自瑜珈大師的論述。在現代社會,尤其我所處的新加坡,拙火一詞更不會是拿來話家常。

For those who have never heard of the term Kundalini before, this may actually sound mystical, spiritual or even religious. Actually, it is simply a term used to describe the basic energy lying dormant in everybody's spinal root. This energy moves upwards in a spiral manner, thus named after the ancient snake goddess Shakti Kundalini. Proper Yogic awakening involves intensive cleansing through Asanas, Kriyas,Mantras and Pranayams. This is the safest route because the energy liberated can then be directed in the correct action, with purposeful alignment - for the greater good of mankind.

對那些過去從未耳聞拙火的人而言,確實會讓人聯想是神秘的、靈性的、甚至帶宗教色彩。事實上它是潛藏在每個人脊椎尾端,在古代被稱為夏克堤,上升猶如蛇的一股能量。瑜珈行者會運用體位法、清潔法、梵唱和各種生命能量控制法,不斷地凈化自己,在適合的時候和對的人而覺醒,會是最安全的方法,因為能量可以正確地被釋放出來。

The first time I felt the spiral energy shoot up the spine, was when the Kundalini Master had her hands on me. It was an intentional awakening, although I had absolutely no idea how it would feel like. In fact, the moment she came near me, I felt

a swaying from deep within. When she was laying her hands on my spine, I felt the urge to rock like a top

第一次感覺到這股呈螺旋狀的能量從脊椎爆發上來,是拙火老師(黃蓉)將她的手放在我身上時。那是有意識的一種覺醒,雖然我本來完全是狀況外。事實上,在她靠近我時,我就已經感知到體內深層的蠢蠢欲動。而當她的手搭放在我的背脊上時,我感到一股推升力道如陀螺般直衝到頭頂。

Initially, I thought she was deliberately swaying me with her hands. I resisted to urge to sway and stilled my body, but the suppressment felt uncomfortable. After she left me and moved on to the next person in the yantra, there was a tingling feeling of cool electricity flowing up my spine in a circular manner.

剛開始,我以為她是刻意用她的手讓我晃動,我還故意去抗拒,並身體坐正,但隨後就發現抑制它是不舒服的。就在她離開我轉至圍坐一圈的下一位學員後,另一股冷電流呈漩渦狀,沿著脊椎震顫竄起。

After that meditation session, life was never the same.

經過那次的靜坐經驗後,生活不再一樣了。

arrow
arrow
    全站熱搜

    賴新雅工作室 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()